Annemiek Holkamp: uw P&O Business Partner

Annemiek Holkamp

Met initieel een technische opleidingsachtergrond, heeft Annemiek  in de afgelopen twintig jaar een ruime ervaring opgedaan in productontwikkeling, inkoop, marketing, sales en – sinds 2007 – met name personeel & organisatie. Het verbinden van mensen, in- en extern, is Annemieks passie. Nadat zij als bedrijfskundige afstudeerde aan de Universiteit Nyenrode, is Annemiek zich gaan richten op het maximaal succesvol inzetten van het ‘menselijk kapitaal’ binnen en tussen organisaties. Het vinden van de juiste man of vrouw op de juiste plek, het ontwikkelen van individuele én teamprestaties, en het samen boeken van succes is waar Annemiek haar toegevoegde waarde kan leveren. Het type organisaties waar Annemiek haar ervaring heeft opgedaan omvat internationale, beursgenoteerde bedrijven, kleine tot middelgrote familiebedrijven en ook de overheid. Wat haar verder kenmerkt is de visie dat (samen)werken ook ‘fun’ moet zijn. Kortom: Annemiek gaat voor mensen én resultaat!

Annemieks vakgebieden:

  • integraal personeels- en organisatiebeleid gekoppeld aan de bedrijfsstrategie;
  • in-, door- en uitstroom inclusief werving & selectie, talent management en ontslagprocedures;
  • performance management en beoordelingssystematiek;
  • medewerkers– en managementtraining;
  • teambuilding.

Annemieks werkwijze typeert zich door een hands-on mentaliteit, een operationele instelling, een sterk analytisch vermogen, het kunnen verbinden van mensen, duidelijke communicatie, en het kunnen concretiseren van wat vaak als ‘wollige’ HR-materie wordt ervaren.  Middels het ‘P&O Support Programme’ gecoördineerd door Annemiek krijgt u toegang tot een doorlopende ondersteuning op het gebied van uw personeelsmanagement.

Annemiek: “Gemotiveerde en betrokken medewerkers zijn de sleutel tot succesvol ondernemen en leveren uiteindelijk veel toegevoegde waarde door hogere productiviteit en tevreden klanten. Het is mijn passie om ondernemers bij te staan om gestructureerd en effectief te werken om dit te bereiken. Voor MKB-ondernemingen kunnen ook grote risico’s ontstaan in geval van arbeidsconflicten, ziekteverzuim en reorganisaties, niet in de laatste plaats vanwege de fors veranderende en steeds complexere arbeidswetgeving zoals de Wet Werk & Zekerheid en de Wet Poortwachter. Fouten kunnen de ondernemer heel veel geld kosten en voor MKB-bedrijven kunnen deze een enorme impact hebben op de financiële resultaten. Ik breng de risico’s en kansen in kaart, bepaal samen met de ondernemer welke acties nodig zijn en we voeren deze samen uit.”